sobota, 27. julij 2024

Res dobra pogruntavščina - kolo!

Ali je iznajdba kolesa in kolesa (bicycle po angleško) res tako edinstvena človekova iznajdba in ali je v tem le (tipično) človeško pretiravanje?
Morebitni referendum v Sloveniji s tem vprašanjem oziroma rezultat bi bil zelo zanimiva iztočnica za takšno pisanje.

Tako kot so vplivi čokolade na zdravje različni, tako je zaradi spremenljivk, faktorjev, možnih nekaj odgovorov glede vpliva kolesa in kolesarjenja na ljudi.
Terapevtski učinek vrtenja pedalov pred TV, čemur nekateri pravijo sobno kolesarjenje, je za večino tovrstnih uporabnikov kolesa pozitiven. Četudi zdravniki svetujejo umirjeno kolesarjenje po operaciji kolena, imam dve različni izkušnji; od zelo pozitivne, do manj prijetne. V obeh primerih je šlo za podobno operacijo in zelo podobno fizično obremenitev sklepov.

Zanimiv je primer pristopa enega večjih kampov na hrvaški obali, ki poleg oddaje parcel in mobilnih hišic začasnim in stalnim najemnikom, ponudbo in posel dopolnjujejo še na druge načine. Morda ni tako nepomembno, da je povprečno število gostov v omenjenem kampu nekaj manj kot dvokratnik prebivalcev Tolmina. Torej bi lahko upravnika imenovali tudi župan. Pod okriljem kampa deluje poleg informacijskega centra, še recepcija, trgovina, frizer, mesnica, pekarna, lepotilni in frizerski salon, restavracija, izposojevalnica potapljaške opreme, vodnih in cestnih skuterjev, bazeni s sladko vodo, 10 športnih igrišč, trgovina s kamp opremo in - živalski vrt.
Kakšno zvezo ima tako bogat kamp na hrvaški obali s kolesarjenjem v Tolminu? Ima!
Odmislil bom ozke komentarje priložnostnih kolesarjev in enostranskih pogledov na kolo (bicikl) in kolesarjenje. Oprl se bom na širše sodelovanje potencialnih "kooperantov" s področja kolesarjenja. Profesionalno kolesarjenje je v tem primeru dobrodošel primer dobre prakse. Zahvali gospodov Rogliča in  Pogačarja po vsaki etapi, (še posebno po zmagi), ne izostane zahvala spremljevalnemu osebju  sorodnikom, prozvajalcu koles...
Kolesarjenje v Tolminu ni le poganjanje pedalov skozi mesto in količina prelitega potu in udarcev srca. Premagovanje razdalj za dosego cilja (dostop do vrtca, šole, službe, zdravnika, odvetnika, trgovca idr.) ni logičen sestevek moje fizične moči,  ravnotežja, vida, sluha in finančnih zmožnosti, da kupim kolo in opremo. 
Primerne raziskovalne, oblikovalne, proizvodne  servisne, marketinške, odvetniške, prodajne in reklamacijske (bolj ali manj številne) ekipe tvorijo samo del(ček) kolesarske srenje. Temu sledi še (vsaj toliko) številna množina ljudi, ki so povezani z dodatno opremo koles in kolesarjev. Temu so priključeni še raziskovalci s področja športne prehrane, športni terapevti, ortopedi, kardiologi, strokovnjaki za izdelavo računalniškega soft in hardwerja. Nenazadnje so vključeni še sociologi, politologi, učitelji, arhitekti, strokovnjaki za promet...In vmes se znajdejo politiki z ali brez (za kolesarstvo) potrebnimi znanji.
In kje je torej tu Tolmin? Pomembno je načrtovanje prihodnosti in upoštevanje trendov, danosti in "zrelosti" časa, prostora in ljudi. Koordinacija, sodelovanje (prevečkrat neprimerno upoštevanih) deležnikov je, po mojem mnenju, eden glavnih nalog  "občinarjev". Nevsiljivo in sodelujoče vključevanje posameznikov, skupin, institucij lahko političnim odločevalcem in prometnim načrtovalcem s področja kolesarske infrastrukture dvigne udobje, funkcionalnost, ugled kolesarjenja kot načina transporta, rekreacije in poslovnih priložnosti.
Zakaj ravno Tolmin? Ja, zakaj pa ne ravno Tolmin!?

Ni komentarjev:

Objavite komentar